Doplňte si po zimě vitamíny. Se Sous-Vide!

Po dlouhé zimě naše tělo lační po vitamínech a minerálech. Mnozí z nás pak hledají způsob, jak osvěžit jídelníček a dopřát si pochoutky plné vitamínů. Někomu možná nepřijde lákavá představa moderních zelených smoothie a zeleninových salátů, a tak hledá jinou cestu. 

Ale zdravé jídlo je i o něčem jiném! O šetrné přípravě, která v jídle zanechá živiny a minerály. Máme pro vás pár tipů – se Sous-Vide to jde totiž jedna báseň!

Proč jsme na jaře unavení? Chceme vitamíny!

Za únavu v prvních jarních měsících roku může nejen změna denního režimu a rozdílná délka dne. Často nám chybí vitamíny a minerály, které mohou za naši pošmournou a lenivou náladu. Namísto hektolitrů kávy a pilulek z lékárny zkuste sáhnout po zdravé stravě. Popřemýšlejte také, zda nesprávnou přípravou nedegradujete jeho zdravý potenciál.   


Šetrná příprava s maximem vitamínů, to je Sous-Vide

Připravovat jídlo pro hodně lidí znamená utrápit suroviny smažením, zásmažkou nebo upéct maso na hromadě přidaného tuku. Nemyslíme si, že taková příprava jednou za čas nějak výrazně uškodí. Ale kdybychom se takto stravovali pořád, nejen, že budeme unavení, ale také nám to příliš neprospěje zdravotně.

Proto hledejme svěžejší cestu, jak vytvářet každodenní jídelníček. Třeba právě se Sous-Vide. Ve vodní lázni při nízké teplotě se ze surovin stane opravdová delikatesa i bez zbytečně přidaného tuku. A protože se teplota pohybuje většinou pod 60 °C (záleží na surovině), zanechá v zelenině i mase vitamíny a minerály. Po vybalení můžete ještě svůj výtvor lehce orestovat nebo vložit do trouby, aby byla kůrčička pěkně křupavá.

Se Sous-Vide můžete připravovat téměř vše. Hovězí roštěnou, vejce, kachní prsa, mořské plody, ryby, zeleninu, jako je červená řepa, mrkev, brambory a další. Účelem je zanechat skvělou chuť, minerální látky, vitamíny i vzhled potravin.

 

 

Dopřejte si vitamínovou bombu

Zelenina na talíři perfektně obohacuje pokrm. A i když je nejzdravější syrová, určitě si ji chceme dopřát i v tepelně upravené formě. Se Sous-Vide bude perfektním parťákem k masu, ať už k hovězímu nebo rybímu. I ti, kdo si nelibují v salátech, určitě nebudou protestovat proti lososu s jarním salátkem nebo panenkou doplněnou o zeleninové i ovocné pyré. Třeba hruška s batáty a kachní prso, udělané pomocí Sous-Vide, to už je nějaká delikatesa.

I vegetariáni si ale přijdou na své. Co takové pyré z pečené mrkve s vajíčkem a šťouchanými brambory? Nebo chřest, vejce Benedikt a další zelenina a jiné dobroty. Jakmile budete mít vše pro metodu Sous-Vide doma, vaše fantazie se rozvine a sami budete vědět, jak své recepty Sous-Vide dovést k dokonalosti.